Thursday, December 11, 2014

Sudut pandang

Aku selalu rasa aku tak berapa sihat, mentally. Tak, bukan gila, gila. Mentally tu dari sudut pemikiran aku. Macam misalnya aku selalu rasa yang kewujudan 'this is my humble opinion feel free to disagree' ni mana boleh wujud. Oh come on, when it is come to your opinion, why the fuck did you want people around you to disagree and having their opinion. It is your opinion, so pegi mampus sama pandangan orang lain yang kurang bersetuju. Dan juga bila lelaki marah bila perempuan yang sibuk perjuangkan hak wanita, hak kesamarataan, no sexist should be allowed. Dan kau signifikasikan kesemua wanita meminta perkara yang sama. Aku tak pernah termasuk dalam golongan yang memperjuangkan hak wanita, tapi aku juga tak pernah termasuk dalam golongan yang menentang. Oh ya, juga dalam politik. Why the fuck did people said that we must be on one of the pihak partisan? Aku benci kerajaan tak bermakna aku peminat tegar pembangkang. Kita memang perlu buat pilihan ke, Walaupun pilihan yang ada keduanya kita benci? Bullshit. Sebab kadang-kadang kita suka hidup atas pandangan orang lain. Ya, lagi-lagi Melayu. You know the idea of mak kau pergi kenduri kawan kepada sepupu dia takut nanti karang kau kahwin tiada siapa yang datang. Betapa pentingnya pandangan dan mulut-mulut orang sekeliling. Kan?


The idea of live your life as you wish ni patut di aplikasikan secara massive. Cuma satu lah, kalau manusia benci kau atas dasar hidup aku, pegi mampus lah sama orang lain, kau kena kental. Dan ya, menurut aku yang dibesarkan dalam kelas pertengahan ini, aku masih memandang pada pandangan orang lain terhadap aku. Sampai mati, perkara ni takkan berubah. Atau mungkin bakal berubah?