Saturday, April 7, 2012

Penggunaan koma dan noktah

Sebenarnya bila kita pegi sekolah belajar Bahasa Melayu, bertatabahasa seperti tanda seru!!!!!!!!!! (! ialah tanda seru) dan koma,,,,,,,,,, (, ialah tanda koma) juga noktah..............(. ialah tanda nokath) dan tanda soal??????? (? ialah tanda soal) dan yang sama waktu dengannya adalah demi masa depan kita semua supaya struktur ayat dibaca dengan betul dan bila dinadakan bukan dinoda maka tidak akan timbul apa2 salah faham hasil daripada ayat yang dibina..............k geddit geddit?????????????

Pastu aku ni pulak pesen menaip malasnyeww nak letak noktah..........koma,,,,,,,,,,tanda soal??????????mahupun tanda seru!!!!!! jadi orang selalu 'APE KAU CAKAP NI ZA CUBA LETAK NOKTAH KOMA SIKIT'. ramai sangat dah tego kite tapi kite ni degil orangnye ala bukan degil tapi malas tahpape tulis koma noktah pun pemalas eeeeeeee dasar pengecewa guru bahasa melayu suatu ketika dahulu hemph!!!!!


Pastu nanti yang paham mesej tanpa tanda-tanda ini Mah sorang je dari dulu sebab dia pun sama 2 x 5 = 10 5 x 2 = 10 jugak sebenanya siapa yang cipta kiasan 2 x 5 ni hah aku tak nampak apa kerelevenan sebab bila darab 6 x 2 = 12 2 x 6 = 12 jugak so apa masalahnye dengan sifir2 ni????????!!!

Dahla aku dapat rasa takde sape paham ape aku tulis kalini dahla annoying guna ..........,,,,,,,,,,??????!!!!! banyak dia amboi macam kebod rosak ke Azza nak kena pukul ke dahlatu malas nak layan diri sendiri esok lusa belajar balik tatabahasa k salam 1 Malaysia semua xoxoxo