Friday, March 2, 2012

Definisi cantik aku

Sepatutnya aku sedang menyiapkan esaimen material yang seciput itu, tapi dari tadi duk menilik tilik punya tilik takda apa-apa perkembangan selain daripada baca soalan yang sama beratus kali, cari jawapan, tak jumpa dalam notes, gugel, jumpa tapi panjang gila nak kena baca. Jadi aku buat keputusan tulis entri yang dari semalam cuma ada title je, isi nya hagham nak tulis (suka buat separuh jalan see seee?!)




Okay apakah cantik pada definisi anda?

Pada aku sejujurnya, cantik seorang perempuan ialah muka dia. Serius. Mungkin kau akan kata 'eh tak boleh cemtu za, yang penting cantik dari segi adab baik hati akhlak and blablabla'. Well it's true, tapi aku nak tekankan disini ialah cantik dari sudut appearance. Bentuk muka bujur sireh, hidung mancung, bibir merah pink nipis, bulu mata panjang, and so on.

Tapi at certain time, cantik secara fizikal bergantung pada mata masing-masing. Bukan semua yang aku cakap cantik, kau pandang cantik jugak. Bukan semua kau kata cantik, aku iyakan juga. Mungkin pada aku bebiasa je. Bergantunglah pada taste memasing.

Oh ya lagi satu fact (aku rasa fact sebab aku selalu mengalaminya), ada gegadis yang pada mata perempuan lain, cantik gilaaaaaaa comellllll suwitttt, tapi lelaki pandang, biasa je. And vice versa. Bila benda macam ni jadi mesti aku rasa nk ngamuk, sebab aku emo k bila tgk pempuan cantik, kawan laki aku boleh cakap, BIASA JE. Eeee buta ke buta ke! *insert muka annoying*

Tapi instead of cantik, aku laaaaaaaagiiiii sukaaaaaaa gilaaaaaaaaaaaaaaa perempuan bermuka manis.  Sebab kekadang ada orang first time aku tengok, eh biasa je dia ni. Eh dia ni tak lawa. Pastu bila selalu tengok jadi cam owwwwwwww waaaauuuuu wuuuuuuuu she got somethings that my eyes cant take off from her. Ok bunyi macam lesbian dah. Tapi betul la aku suka tengok pempuan cantik pastu rasa cam insecure gila pastu KENAPA RAMAI PEMPUAN LAWA NI?! THIS IS ZAD YU OLS I DONT WANT TO LIVE IN THIS PLANET ANYMORE *nangis sekolam*

Orang manis ni kan, tak jemu k bila pandang. Hadap muka 24 jam pun tak bosan. Kalau cantik sekali pandang je, pastu lelama bosan la sikit-sikit. Tengok la, cemana dia mampu buat orang tenung dia tanpa henti. Bunyi lesbian lagi part ni cut cut cut hemmphhh aku risau dengan diri sendiri kengkadang -.-

Pastu paling obvious sekali bila nampak pempuan cantik aku dengan Mah dan Fara dan Ida buat ayat kaver rasa insecure 'Eleh sebab muka dia putih je tu cuba kalau hitam, mesti burok jugak' <---Fara suka cakap straight cenggini. Kitorang 'Eleh sebab dia putih, cuba kulit cam kita, mesti biasa je'. Pathetic much? Kesian kat diri sendiri kengkadang -___-''

Ok sekian sahaja aku malas nak buat esei kalau buat pertandingan cerita pasal cantik ni sampai tahun depan dan tahun-tahun seterusnya aku rasa insecure. How to solve the problem? KILL ALL PRETTY GIRLS! =oo=




p/s : Bersyukur dengan apa yang aku ada (amboi ustazahnya) tapi betul la. Cuma tipu la tak jeles tgk pempuan cantik. itu rezeki dia kan :>

p/ss : Cantik dalam tu memang forever penting dari segala jenis cantik di dunia. Ok?

p/sssssss : Tak guna punya intenet uthm