Tuesday, June 14, 2011

Alahai kasim

well harini dekat pejabat suddenly rasa earthquake kuat gila wey! office-mate (sila sebut sambil bygkan gaya pejabat korporat) semua lari-lari sebab meja goyang gegar mcm nak runtuh dah kompleks pkns tu. aku pulak buat muka cool sebab yela orang kata, malaikat maut nak amik nyawa tak kira masa ye dak? untuk orang terlebih amalan mcm aku ni herm.. apa nak heran?































ok kena bala kau jap lagi za padan muka. amalan aku rasa 1% dosa ya Allah mcm seluas lautan sedalam hutan amazon tak sedar diri -___-












cerita sebenar dia aku tak rasa pun earthquake yang pertama kali around 8am tu. masa jam 8 tu ada la budak pejabat tu, 'eh rasa tak gegar?' aku yang kala itu sedang begelak ketawa (kau bygkn betapa happy nya kerja disini sampai pejabat pagi buta pun ketawa). lepastu kitorg mcm 'aleh tampo kang ingat ni senda pagi di era ke apa?'. lepastu gelak-gelak balik sebab dapat tau data yg di key in semalam hilang sbb portal gila mcm #$#@%^#$ tapi aku masih gelak gelak. orang kata gelak ni awet muda.














tiba-tiba...















































kenapa muncul part saspen ni?





























ok space.




















































space lagi.





























































space space space. eh taktau la seronok main space ni.














































OK LA TIBA-TIBA KAMI MENJENGUK KEBAWAH...*TUKAR MODE CAPS LOCK*. hah kami menjenguk ke bawah lihat semua manusia yg bekerja di kompleks PKNS berkumpul di bawah. err. lepastu tiba-tiba lagi guard di hadapan pintu canggih office yang nak masuk pun kena guna thumb print kalau tak taleh masuk tapi aku boleh la guna thumb print aku, aku kan pekerja situ mcm x-men kan tempat kerja aku, kau ada? takda. takda. *selakrambut* jadi kembali ke cerita guard.



ya guard suruh kami semua turun lepastu budak yg ckp psl gegar-gegar td mcm 'ha kan btl td aku rasa gegar!' ye ok kau menang -___-' lepastu turun kumpul kt bawah. abang bomba dtg konon nak selamatkan anak kucing tp check-check rupanya bangunan ok je maka kami naik semula ke office. penat mata aku aim McD tu kekunun ah boleh lepak di McD sebentar makan lempeng nyatanya, harapan tinggal impian..sobs.



tapi around 11 aku terasa earthquake tu lg sebab gua tgh letak kepala atas meja tgh ngatuk tiba-tiba omg gegar-gegar tp tk teruk pun sikit je. maka aku nk nyatakan, aku rasa earthquake yg digembar-gemburkan pagi tadi sekian.