Saturday, February 19, 2011

Life

hidup. kau kena terima, bila tiba satu masa, 'kawan' yang kau kenal dulu bukan lagi 'kawan' kau yang dulu. manusia berubah, persekitaran, masyarakat sekeliling.



'kau dah lain'




madefaker.



hah ambik. simpan perkataan madefaker tu dalam poket rapi rapi. terasa. terasa teruk. sakit hati bukan main lagi. habis perlu dilakukan bagaimana ya? senyap, sedih. berkata-kata, dibuang. habis? ikut saja alirannya (baca, follow the flow)



aku penat. aku dia dan dia, penat. kau berubah, sedikit demi sedikit. mungkin satu hari nanti, kau langsung tak sama lagi. aku pun. dia dan dia pun.



10 tahun lagi, kau berdiri depan aku. menjadi seorang yang asing. sangat asing. seperti tak pernah ada di dalam memori hidup. macam dia tu. macam dia.




p/s : sila mengalah dan memahami bahasa secara halus. gua nak tukar nombor telefon lepasni.