Tuesday, February 8, 2011

Hari menguji perempuan volatile

janji pukul 4.00. kau dtg pukul 4.30. kau ingat aku adik beradik tiang garaj kenderaan KMPk?



kau berkira. tak OT taknak hantar. apa punya cilaka. kau ingat Gopeng ni Kuale Lumpor ka ada macam2? jual kipas banyak lah. pekan mati kau samatarafkan dengan London. bodoh.



lepastu kau buat lawak spastik yang aku rasa nak jentik jentik dahi kau. aku penat tunggu kau, banyak bunyi kemudian melambatkan masa kami. bagus. 4.40. jam 5 disuruh pulang. baguslah.




jam 4.50 tiba di pekan mati itu. ntah hape hape. nak cari sependa belum tentu ada disitu.




aku terpacak lagi hingga jam 5 suku dan selepasnya. hobi baru, menunggu. dah janji telefon seratus kali tanpa henti, panggilan ke 101 baru nak angkat. ya itu pun bagus juga.




nak naik cab. oh part ni racist sikit. kalau dah keling tu, memang keling. ape setan gaduh gaduh pasal bayaran kereta teksi? 25 30 25 30 25 30. penutupnya, gaduh. keling lawan keling. seratus meter kami pecut. aku dah maki dalam hati tapi cuak gila. buatnya keluar parang bunuh2. keling kan? lagi haru kalau dia kejar kami. memang aku isytihar keluar Perak, selama-lamanya.




ambil keputusan paling mujarab, Pakcik Zalai kereta sewa! pukul 6 kami berambus dari Gopeng. ke Kampar.




7 setengah tiba semula di tempat separa penjara secara tidak rasmi. ya penjara akibat kecerukannya, keluarbiasaan kedudukan tempat ini. sawit dan lembu perkara paling menarik di sini. kadang kadang binatang berhidung bulat dua ekor pendek yang diguna untuk maki hamun itu pun boleh didapati. cuma ia rare sedikit untuk dilihat.




ya tadi kau tak angkat telefon. kemuadian kau senyum2. eh kejapnya dah balik? soalan seronok saja dengarnya. HA HA. bagus. paling bertanggungjawab. aku suka. dia suka. semua suka. heh.




paling seronok. aku TERlepas kelas malam Miss Chew. HA HA lagi. aku lah perempuan 4 rata. tak payah pergi kelas pun paweeerrrrrrrrrr. kan. lain kali menyetan lagi dgn aku.




sabar. sabar. sabar. entah berapa kali Midah beri isyarat 'SABAR' kepada aku. dia tahu aku bagaimana. sebelum aku maki hamun kemudian ditinggal di tepi jalan, baik dia redakan.




tahniah. anda berjaya mengawal sifat semula jadi anda cik. tahiniah.